NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

Moszkvában pénzbüntetésre ítélték a rebellis tévés újságírónőt

Marina Ovszjannikova a moszkvai tárgyalóteremben
Marina Ovszjannikova a moszkvai tárgyalóteremben Szerzői jogok AP Photo/Alexander Zemlianichenko
Írta: SL
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Ovszjannikova a tárgyalóteremben abszurdnak nevezte "a hadsereg lejáratásának" vádját, ezzel együtt 50 ezer rubelre büntették.

HIRDETÉS

50 ezer rubelre (körülbelül 860 euró) pénzbírságra ítélte egy moszkvai bíróság az egyik legismertebb orosz disszidens újságírónőt. Marina Ovszjannikova ellen a vád a hadsereg lejáratása volt.

Könnyen lehet, hogy a moszkvai rezsim ellen korábban élő adásban tiltakozó újságírónő még jól is járt ezzel a büntetéssel: az ukrajnai invázió után életbe léptetett törvény "a hadsereg elleni kijelentéseket" bünteti, az elítéltek akár 15 év börtönbüntetést is kaphatnak.

Az újságírónő a moszkvai tárgyalóteremben abszurdnak nevezte az ellene felhozott vádat, közölte, hogy nem vonja vissza szavait, és azt mondta: "A háború borzalom, vér és szégyen". A mostani per tárgya a közösségi médiában tett néhány későbbi bejegyzése volt, amelyekben azt írta, az oroszok ukrajnai akcióiért felelős személyek a vádlottak padján találják majd magukat egy nemzetközi bíróság előtt.

Marina Ovszjannikova március 14-én egy transzparenssel a kezében jelent meg az orosz állami tévé esti híradója közben a hírolvasó mögött. Miközben a táblát tartotta, azt kiabálta: "Mondj nemet a háborúra! Állítsátok meg a háborút!", a híradó közönségének pedig azt írta az általa feltartott plakáton, hogy ne higgyenek a propagandának, és hazudnak nekik.

Az akció után az újságírónőt két napig vallatták, majd egy moszkvai bíróság 30 ezer rubel (kb. 490 euró) pénzbüntetésre ítélte. Franciaország menedékjogot ajánlott neki, ám ezt nem akarta elfogadni, mert nem akart elmenni Oroszországból, végül - Németországban nem kis vitát keltve - a Die Welt c. lap külsős szerzője volt.

Sokan hiteltelennek tartották hirtelen pálfordulását, hiszen hosszú évekig része volt Putyin propaganda-gépezetének. Anton Shekhostsov ukrán politológus, a németországi Centre for Democratic Stability igazgatója már azt is hihetetlennek tartotta, hogy az orosz tévében egyáltalán létezhet élő adás.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Kétmillió ukrán kiirtásáról és atomfegyverek bevetéséről fantáziált egy orosz képviselő a köztévében

Fokozódik a cenzúra, a Kreml nem tűri a független médiát

"Külföldi ügynökök": 28 független újságíró van bebörtönözve Oroszországban