rendkívüli hír
Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Pert nyert Meghan sussexi hercegnő egy brit bulvárlap ellen apja levele ügyében

Meghan, Duchess of Sussex
Meghan, Duchess of Sussex   -   Szerzői jogok  Simon Dawson/AP2020
Betűméret Aa Aa

Meghan sussexi hercegnő megnyerte azt a pert, amit apja levelének közzététele miatt indított egy brit bulvárlap ellen.

Harry herceg és felesége, Meghan hercegnő magánlevél törvénytelen közreadása miatt több mint két éve perelte be a Mail on Sunday című brit vasárnapi bulvárlapot és anyacégét, az Associated Newspapers-t.

Kifogásolták a magáninformációval való visszaélést, a szerzői jog és a brit adatvédelmi törvény megsértését.

Az AFP híre a döntésről

Az előzmények

2018-augusztusában, Harry herceg és Meghan hercegnő esküvője után a lap közzétett egy kézzel írt levelet, amit a hercegnő apjának, Thomas Markle-nek írt.

A kereset egyes vádpontjaiban korábban már tárgyalás nélkül a hercegi pár javára döntött a londoni felső bíróság, törvénytelennek nyilvánítva a levél közreadását.

Nem volt egyértelmű a szerzői jog

Mark Warby bíró azonban februárban közölte, hogy a levélhez fűződő szerzői jog kérdése még döntést igényel.

A brit bulvárlap ügyvédjei azt állították, hogy Harry herceg és Meghan egykori kommunikációs titkára, Jason Knauf a levél társszerzője volt. Ez viszont szerintük azt jelenti, hogy a levél a királyi udvar tulajdona.

Ian Mill, a hercegi pár ügyvédje közölte a bírósággal, hogy a Knaufot képviselő ügyvédi iroda megerősítette: nem az egykori titkár írta a levelet.

A királyi udvart képviselő ügyvédi iroda is arról tájékoztatta a bíróságot, hogy nem őket illeti a levél szerzői joga.

Mindezek alapján szerdán a londoni bíróság úgy döntött, hogy a levél egyedüli tulajdonosa Meghan hercegnő.