rendkívüli hír
Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Az Index-ügy a nemzetközi sajtóban

Budapest, Hungary, July 24, 2020.
Budapest, Hungary, July 24, 2020.   -   Szerzői jogok  Zsolt Szigetvary/MTVA - Media Service Support and Asset Management Fund
Betűméret Aa Aa

Az Indexnél történtek és a pénteki budapesti demonstráció híre a nemzetközi sajtót is bejárták. "Fellázadt a magyar website" -ezt a címet adta az Indexről szóló cikkének a Deutsche Welle.

A német oldal részletesen leírja a magyar portál szerkesztőségénél történteket és azok előzményeit. Ahogy a cikk írója fogalmaz, "2010 óta, mióta a Fidesz van kormányon, a sajtót egyre jobban és jobban állami kontroll alá vonják - a regionális sajtó kormányközeli vállalkozók tulajdonában van, a nyíltan jobboldali közmédia pedig az MTVA médiaholdingban összpontosul".

Az ugyancsak német Zeit magazin online kiadása amellett, hogy beszámol a többezres pénteki tüntetésről és az azokat kiváltó okokról, a következőképpen fogalmaz szombat reggeli cikkében:

"Magyarországon az index.hu-n kívül alig van olyan magas szakmai színvonalú médium, amelyet nem a magyar kormányfő és annak követői irányítanak. A portál kivonása a forgalomból néhány napja kapott új löketet, miután a rendkívüli uniós csúcson úgymond nem felvizezték, hanem törölték a jogállamisági mechanizmus szövegrészt a záródokumentumból."

Az osztrák Der Standard is beszámolt a péntek esti több ezres budapesti szolidaritási tüntetésről. Ahogy az újság Facebook-oldalán fogalmaz, nemcsak a beosztottak tiltakoztak a főszerkesztő menesztése miatt - Budapest utcáin ezrek demonstráltak a sajtószabadságért.

A Tiroler Tageszeitung beszámolója szerint "a kormánykritikus médiumot ért támadások ellen és a sajtó szabadsága mellett tüntettek Budapest utcáin emberek ezrei."

A BBC tudósítója pedig azt is megemlíti a demonstrációról és annak előzményeit fejtegető írásában, hogy "az elmúlt évtizedben a magyar független újságírás egyre jobban és jobban került a nacionalista és konzervatív magyar miniszterelnököt támogató személyek befolyása alá. A Riporterek Határok Nélkül sajtószabadságot figyelő, globális, összesen 180 országot elemző összesítésében pedig Magyarország már csak a 89. helyen van" - teszi hozzá.