rendkívüli hír
Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Magyar üzenettel a címlapján szolidarít az Indexszel az egyik legnagyobb lengyel napilap

Magyar üzenettel a címlapján szolidarít az Indexszel az egyik legnagyobb lengyel napilap
Szerzői jogok  Index / Bődey János
Betűméret Aa Aa

Címlapján lengyelül és magyarul megjelent üzenetben fejezte ki szolidaritását az Index távozó szerkesztőségével a lengyel Gazeta Wyborcza.

Hétfő reggel lengyel-magyar címlappal jelent meg az egyik legnagyobb lengyel napilap a Gazeta Wyborcza. Az 1989-ben, többek közt Andrzej Wajda filmrendező által alapított újság szerkesztőségi üzenetében azt írta, hogy mélységesen felháborította őket a brutális támadás az Index.hu ellen.

"Veletek vagyunk ebben a nehéz pillanatban, és csodáljuk bátor kiállásotokat" - teszik hozzá a szerkesztőségi üzenetben. A 31 éve működő napilap főszerkesztője az indulása óta Adam Michnik, aki fontos szerepet töltött be a lengyel rendszerváltás előtti kerekasztal-tárgyalásokon.

A címlapról a Távozó indexesek Facebook-oldal közölt egy fotót. A felmondott újságírók által indított oldalnak pár nap alatt lett több mint 230 ezer követője.

Ezzel a címlappal jelent meg Lengyelország egyik legnagyobb napilapja. Mit mondhatnánk: ❤️❤️❤️

Publiée par Távozó indexesek sur Dimanche 26 juillet 2020
Mint már annyiszor a történelem folyamán, újra szükségünk van a lengyel-magyar szolidaritásra szabadság és a demokrácia védelmében. Tartsunk össze
Gazeta Wyborcza
lengyel napilap

Nemcsak a Gazeta Wyborcza állt ki a magyar újságírók mellett külföldön. A szlovákiai magyar újságírók közös közleményt adtak ki pénteken, melyet már csaknem 140-en írtak alá.

"Mi, szlovákiai magyar újságírók kiállunk az Index szerkesztősége mellett. A magyar sajtószabadság mindannyiunk közös ügye! Szabad és független tájékoztatást" - írják.

A budapestiek többsége szerint független volt az index.hu

A többség szerint rontja a sajtószabadság magyarországi helyzetét az index.hu ellehetetlenülése, derült ki az Euronews által megrendelt közvélemény-kutatásból. A budapesti mintán végzett, reprezentatív felmérés válaszadóinak 62 százaléka mondta azt, hogy a lépéssel gyengül a sajtószabadság.

Az Opinio piackutató alkalmazással végzett vizsgálat eredményéből kiderült, hogy a válaszadók körében népszerű az index.hu, csaknem 40 százalék naponta többször is olvasta az online újságot, és 17 százalék mondta azt, hogy legalább heti gyakorisággal sem nyitja meg az oldalt.

A 18 és 59 év közötti 445 válaszadó többsége szerint az index.hu független hírportál volt, ezt 40 százalék gondolja így, 26 százalék tartja ellenzéki médiumnak, 28 százaléknyian viszont nem tudják eldönteni, vagy nem mondják meg. A maradék 6 százalék szerint viszont az index.hu kormánypárti.

Szerdán menesztették a főszerkesztőt, pénteken felmondott szinte mindenki

Bodolai László, a lapot felügyelő Magyar Fejlődésért Alapítvány (MFA) kuratóriumi elnöke, szerdán jelentette be, hogy menesztették Dull Szabolcsot, a lap főszerkesztőjét. A döntést azzal indokolta, hogy "az utóbbi napok megmutatták: a főszerkesztőnek nem volt módja a piaci helyzetet kedvezőtlenül befolyásoló belső folyamatokat megállítani vagy kontrollálni".

A szerkesztőség egy emberként kiállt Dull mellett, akit szerintük azért menesztettek, mert nem engedett a zsarolásnak.

Másnap Bodolai, Szombathy Pál, a frissen kinevezett vezérigazgató és az igazgatósági tanács új tagja, Sztankóczy András próbálta megnyugtatni a lap újságíróit csütörtökön. A szerkesztőség azt kérte, hogy vonják vissza Dull menesztését, azonban Bodolai erre nemet mondott.

Péntek délután szolgálati közleményben jelentették be, hogy távozik a szerkesztőség vezetése, és több mint 80 munkatárs. Este több ezres tömeg demonstrált Budapesten a sajtószabadságért és az Index mellett.