NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

Egy botrányos e-mail és egyéb gyalázkodások vezettek Tucker Carlson elbocsátásához

Tucker Carlson
Tucker Carlson Szerzői jogok Fotó: AP
Írta: FT
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Drukkolt, hogy Trump támogatói verjenek meg rendesen egy antifát, és többeket becsmérelt a Fox News-nál dolgozó nők közül.

HIRDETÉS

A The New York Times szerint egy korábbi e-mail volt az oka, hogy a Fox News egyik legismertebb műsorvezetőjét, Tucker Carlsont elbocsátották a csatornától. A lap szerint Carlson egy producerének írta egy üzenetben, hogy látott egy videót, melyen Donald Trump volt amerikai elnök támogatói ütnek egy antifát. Carlson azt írta: szerinte becstelen, hogy többen vernek egy embert, viszont drukkolt is nekik, hogy súlyos sérüléseket okozzanak az aktivistának. 

A The New York Times szerint a csatornánál attól féltek, hogy az e-mail nyilvánosságra kerülhet, ráadásul éppen egy olyan időszakban, amikor egy több milliárd dolláros rágalmazási per miatt kellett bíróságra menjenek. A Fox vezetése arra jutott, hogy Carlson több gondot okoz, mint amennyi hasznot hoz, így inkább megválnak tőle. A fenti levél csak ráadás volt egy másik ügyre, melyben Carlson korábban több nőre – köztük a Fox egyik vezetőjére is – nőgyűlölő megjegyzéseket tett.

Az említett per

A Fox News-nak azért kellett a bíróságra mennie, mert hamisan állította több műsorában, hogy a Dominion nevű számítástechnikai cég berendezéseivel manipulálták a 2020-as elnökválasztást, majd hozták ki győztesnek Joe Bident. A vállalat hitelrontás és rágalmazás miatt nyújtott be keresetet a társaság ellen, de a felek végül egyezséget kötöttek. Eric Davis bíró közölte, hogy a felek megállapodtak a jóvátétel összegében, miszerint a tévétársaság és anyacége 787,5 millió dollárt fizet az informatikai vállalatnak, de nem csak a választások ügyében, hanem mert több híradásban is közölték, hogy a Dominion más országokban is elkövetett választási csalásokat, így például Venezuelában Hugo Chávez hátrányára. Az eredeti kártérítési igény 1,5 milliárd dollár volt, és ha lefolyt volna az eljárás, akkor a Fox két sztárriporterének, Tucker Carlsonnak és Sean Hannitynak is tanúskodniuk kellett volna.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Trump már 2016-ban elveszítette a '20-as választást, állítja Tucker Carlson

Moszkva környékén falut építenének bevándorló amerikai konzervatívok számára

Patrick Dempsey-t választotta a People magazin 2023 legszexibb férfijának