Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Az Euronews tiltakozik oroszországi betiltása ellen

Access to the comments Kommentek
Írta: Euronews
euronews_icons_loading
Az Euronews tiltakozik oroszországi betiltása ellen
Szerzői jogok  AP Photo

Más független médiumok betiltása után az orosz médiahatóság lekapcsolta Oroszországban az Euronewst, Európa vezető nemzetközi televíziós hírcsatornáját és blokkolta oroszországi honlapjait, arra hivatkozva, ahogy adásunk és portálunk Oroszország ukrajnai inváziójáról tudósított.

Az Euronews határozottan visszautasítja a moszkvai médiahatóság vádját, hogy "fake newst" (hamis híreket) közölne, vagy hogy az orosz polgárokat - ott súlyos retorzióval járó - tiltakozásra szólítaná fel. 

Az Euronews eddig nem kapott semmilyen hivatalos közleményt a lépésről.

"Határozottan elítéljük ezt a tűrhetetlen korlátozást, amelyet azon emberek millióival szemben alkalmaznak Oroszországban, akik minden eddiginél nagyobb mértékben támaszkodtak az Euronewsra, hogy pártatlan, tényeken alapuló híreket kapjanak, a fokozott dezinformáció és propaganda körülményei közepette" - áll az Euronews közleményében.

A vállalat az ENSZ Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának 19. cikkére hivatkozik (a dokumentumot Oroszország is aláírta), felszólítva az orosz médiahatóságot, hogy oldja fel az Euronews blokkolását, és tegye lehetővé az orosz emberek számára, hogy "beavatkozás nélkül véleményt nyilváníthassanak, valamint információt és eszméket keressenek, fogadjanak és terjesszenek bármely médiumon keresztül és határok nélkül", ahogyan azt a nyilatkozat is előírja.