Az RT-t vizsgálja a brit médiahatóság

Az RT-t vizsgálja a brit médiahatóság
Írta: Euronews
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button
Másolja a cikk videójának embed-kódjátCopy to clipboardCopied

Az OFCOM szerint a Szkripal-mérgezés óta egyoldalúan tudósít az orosz állami hírtelevízió.

HIRDETÉS

Több eljárást is indított a brit médiahatóság az RT ellen. Az orosz állami hírtelevíziót az a vád érte, hogy a múlt havi Szkripal-mérgezés óta sugárzott tudósításaiban megszegte a pártatlanság követelményét.

Hivatalos közleményében az OFCOM azt írta: hét esetben vizsgálódnak, az eljárások eredményét pedig a lehető leghamarabb nyilvánosságra hozzák. Hozzátették ugyanakkor, hogy a salisbury-i eset óta jelentősen megemelkedett az RT szabálysértés gyanúját felvető műsorainak száma.

Az orosz hírcsatorna a Twitteren úgy válaszolt: a vizsgálatban együttműködnek a brit médiahatósággal. Egy másik twitben ugyanakkor az RT főszerkesztője vitriolosan reagált: "ami Szkripalék elpusztult macskáját illeti: nem mi voltunk" - írta.

Nem csak az Egyesült Királyságban éri kritika az orosz állami hírtévét. A francia elnökválasztási kampányban a győztes Emmanuel Macron vádolta egyoldalúsággal és propaganda terjesztésével az RT-t. Márciusban az amerikai hírszerzés által a Moszkva propagandagépezetének részeként jellemzett televíziót kivették a washingtoni térség kábelszolgáltatásaiból, műholdon azonban még elérhető az Egyesült Államokban.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Botrány a BBC-nél: szexuális visszaéléssel vádolnak egy ismert műsorvezetőt

Harry herceg a bulvársajtó megfékezésének szenteli további életét

Kölcsönügylet Boris Johnsonnak: lemondott a BBC kormányzótanácsának elnöke