EventsEseményekPodcasts
Loader
Find Us
HIRDETÉS

Megvétózták Murdoch tévévásárlási tervét a britek

Megvétózták Murdoch tévévásárlási tervét a britek
Szerzői jogok 
Írta: Euronews
Közzétéve:
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button
Másolja a cikk videójának embed-kódjátCopy to clipboardCopied

A médiamogul Rupert Murdoch megvenné a Sky-t, de a versenyhivatal vizsgálódik, féltik a média sokszínűségét.

HIRDETÉS

Egyelőre nem vehet tévét Nagy-Britanniában Rupert Murdoch. A Donald Trump amerikai elnököt nyíltan támogató Fox News tulajdonosa és vezetője a brit Sky telekommunikációs óriást vásárolná meg, több mint 13 milliárd euróért. A tranzakciót megvizsgálta a brit médiafelügyelet, és kimondta, hogy a vásárlással csökkenne a média sokszínűsége, és túl nagy hatalom összpontosulna egy helyen.

- Az így létrejövő társaság a harmadik legnagyobb hírszolgáltató lenne, csak a BBC és az ITN előzné meg. Ráadásul egyedülálló módon lefedné a tévék, rádiók, illetve nyomtatott és elektronikus lapok piacát is. A hírszolgáltatókat ellenőrző testület szerint ezzel olyan befolyáshoz jutna Murdoch vállalkozása, amely minden területre kiterjed – mondta Karen Bradley, kultúráért is felelős brit miniszter.

A konzervatív kormánytag javaslatára a tranzakció a verseny- és piacfelügyelet elé kerül. A testület további hat hónapig vizsgálhatja a médiavásárlás következményeit. Ez alatt az idő alatt lehetőség lesz olyan feltételeket szabni, amelyek garantálják a média sokszínűségét nagy-Britanniában.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

A bulvárpápa Rupert Murdoch: 92 éves nőfaló, királycsináló médiamogul és könyörtelen üzletember

Moszkva negyven év után ismét nem közvetíti az olimpiai játékokat

Visszalépésre szólította fel Joe Bident a New York Times, de ő kitart az elnökjelöltség mellett