EventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

Újabb Kreml-párti propagandalapokkal bővült az EU feketelistája

Vera Jourová, az értékekért és az átláthatóságért felelős uniós biztos
Vera Jourová, az értékekért és az átláthatóságért felelős uniós biztos Szerzői jogok Johanna Geron, Pool via AP
Szerzői jogok Johanna Geron, Pool via AP
Írta: SL
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Négy online és nyomtatott orosz állami sajtótermék került az Európai Unió Moszkva elleni 14. szankciócsomagjába. Az egyéb intézkedésekről még nincs végleges döntés.

HIRDETÉS

Újabb négy, a Kremlhez kötődő propagandalap került fel a szankciós listára: Voice of Europe, a RIA Novosztyi, az Izvesztyija és a Rosszijszkaja Gazeta" - jelentette be Vera Jourova, az értékekért és az átláthatóságért felelős uniós biztos.

A döntést jóváhagyó uniós nagykövetek egyelőre nem részletezték, hogy pontosan milyen intézkedések vonatkoznak majd az érintett online és print médiumokra. Az oroszpárti propaganda miatt korábban szankciókkal sújtott csatornák, például a Szputnyik és az RT elvesztették műsorszórási jogaikat az unión belül.

Uniós diplomaták szerint a tervről még hivatalosan, úgynevezett írásbeli eljárásban kell dönteni. A hírek szerint ez a hét végére várható.

Első reakciójában az orosz külügyi szóvivő, Marija Zaharova arra figyelmeztetett, hogy a jövőbeni szankciók megtorlásaként nyugati újságírók is célpontok lehetnek. "Szeretném emlékeztetni a forrófejű brüsszelieket, hogy az uniós országok újságíróinak tucatjai élnek nagyon szépen és kényelmesen Oroszországban", akik ellen ha kell, "azonnal és nagyon fájdalmasan" fellépnek - fenyegetett Zaharova.

A Voice of Europe internetes platform az elmúlt hetekben azért került a figyelem középpontjába, mert Prága a cseh titkosszolgálat vizsgálatait követően felvette a  szankciós listára. A honlapot ugyanis egy olyan orosz befolyásolási művelet részének tartják, amelynek célja Ukrajna területi integritásának, szuverenitásának és szabadságának veszélyeztetése.

A Prágában bejegyzett weboldal mögött többek között az a Viktor Medvedcsuk áll, akit Ukrajnában hazaárulással vádoltak meg, és jelenleg Oroszországban él. Vlagyimir Putyin elnök bizalmasának tartják. A portálon interjúk jelentek meg Petr Bystron AfD-s politikussal és párttársával, Maximilian Krah-val, mindkét német politikus tagadta, hogy pénzt is kapott volna a szereplésért.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Magyarország megvétózná az orosz földgázt sújtó új uniós szankciót

30 orosz személyt és entitást szankcionál az EU Navalnij halála miatt

EU-szankciók Oroszországgal szemben: először feketelistán kínai cégek