NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

A cseh kormány szerint magyar politikusok is dolgoztak egy orosz propagandahálózatnak

Prága (a kép illusztráció)
Prága (a kép illusztráció) Szerzői jogok Petr David Josek/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
Szerzői jogok Petr David Josek/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
Írta: Euronews via Der Spiegel
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Állítólag az Európa Hangja nevű internetes oldal működtette a gépezetet, és fizette az európai politikusokat, akik között magyar is van.

HIRDETÉS

A cseh titkosszolgálat leplezte le, hogy a prágai székhelyű Voice of Europe (Európa Hangja) hírportált arra használták fel, hogy megkérdőjelezzék Ukrajna területi integritását, szuverenitását és függetlenségét. A cseh kormány szerint az orosz propagandagépezetként működő oldal nem csak hangulatot keltett, hanem le is fizetett döntéshozókat, köztük magyar politikusokat is. A szlovákiai Denik N híroldal hírszerzői forrásokra hivatkozva  arról ír, hogy német, francia, lengyel, belga és holland politikusok is érintettek az ügyben.

A weboldal mögött többek között az a Viktor Medvedcsuk áll, akit Ukrajnában hazaárulással vádoltak meg, és jelenleg Oroszországban él. Vlagyimir Putyin elnök bizalmasának tartják. Nem csak a weboldal, hanem Medvecsuk személyesen is felkerült az ukrajnai háború miatt nyitott cseh szankciós listára. A német nyelven is elérhető "voiceofeurope.com" üzemeltető cégét Prágában jegyezték be. A közösségi médiában is aktív weboldalnak több mint 180 ezer követője van csak az X-en.

A Der Spiegel információi szerint a hírportállal együttműködő európai politikai szereplők rendszeresen kaptak pénzt, mégpedig orosz forrásból, és nem is keveset, ami az uniós választások előtti kampányköltségeik jelentős részét fedezi. Cserébe olyan nyilatkozatokat tettek közzé, amelyekben felszólítják az uniós vezetést, hogy állítsa le Ukrajna támogatását.

Információink szerint a csoport célja az volt, hogy az uniós országokban tevékenykedve befolyást szerezzen az EU parlamentjében.
Petr Fiala
cseh miniszterelnök

A német napilap úgy tudja, hogy a pénzt vagy készpénzben adták át prágai találkozókon, vagy kriptovalutában utalták át a kedvezményezetteknek. Minderre az orosz szponzorok hatszámjegyű összeget költöttek, természetesen euróban. A cseh kormányfő közölte, hogy tudomásuk szerint csehek nem vettek részt az orosz propaganda terejsztésében - sem politikusok, sem civilek. Petr Fiala szerint a weboldal tevékenysége súlyos biztonsági kockázatot jelentett Csehország és az EU szempontjából is.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Új tantárgy keretében ömleszti a Kreml a diákok fejébe a háborús propagandát

Kreml-párti propaganda befolyásolhatja a szlovákiai választásokat az EU szerint

Ligeti Miklós: a szuverenitást a hatalom korrupciója sérti, nem az Európai Ügyészséghez csatlakozás