Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

A Fox News a jelek szerint szakított Trumppal

Access to the comments Kommentek
Írta: SL
Tavaly januárban, a Capitolium ostroma után még bemutatták a videóját
Tavaly januárban, a Capitolium ostroma után még bemutatták a videóját   -   Szerzői jogok  AP Photo/Gerald Herbert

A Fox News több mint száz napja nem szerepelteti Donald Trumpot a hírei között. Ez egy nagyobb stratégia része lehet, amelynek célja a volt elnök republikánus párton belüli ellehetetlenítése - írja a The New York Times nyomán a tévécsatornát is működtető Newsmax konzervatív hírportál.

Trump utoljára április 13-án szerepelt a Fox News-on, a népszerű kommentátor, Sean Hannity műsorában. A The New York Times szerint Trump arra panaszkodott: régi barátja "úgy tűnik, már nem szentel neki sok figyelmet". 

Ez azért is érdekes fejlemény, mert a republikánus jobbszárny dallasi CPAC-konferenciáján Trump mellett Hannity is szerepel a szónokok listáján (amin egyébként Orbán Viktor is változatlanul rajta van, a nagy vihart kavart tusványosi beszéd dacára).

Trump úgy véli, a Fox őt negligáló stratégiája arra irányul, hogy "hatékonyan kiszorítsa" őt a hírfolyamból és így ellehetetlenítse a republikánus párton belüli térnyerését - írja a Times nyomán a Newsmax. A volt elnök amúgy már a 2020-as választási kampányban is bírálta a Fox Newst, a bukásért is a csatornát vádolta, és azt javasolta követőinek, hogy vagy a Newsmax-et, vagy a kisebb jobboldali csatornát, a One America News Network-öt kövessék.

A Trump mellőzéséről szóló döntés állítólag a Fox "legmagasabb szintjein" született, és a milliárdos elnök, Rupert Murdoch, valamint fia, a cég vezérigazgatója, Lachlan Murdoch is támogatja. Mindketten republikánusok, de állítólag erős ellenszenv alakult ki bennük Trump iránt.

Dick Morris, a Newsmax - korábban Fox News-os - szerkesztője úgy látja, "Trump kitiltása politikailag, nem pedig hírérték alapján motivált döntés, mivel Trump teljesen uralja a Republikánus Pártot, és még mindig ő a legnagyobb hírcsináló a politikában."

A hónap elején a Murdoch tulajdonában lévő New York Post és a The Wall Street Journal is keményen bírálták Trump január 6-ával, a Capitolium ostromával kapcsolatos lépéseit, és határozottan ellenezték Trump esetleges 2024-es elnökjelöltségét. 

Mint arról beszámoltunk, az ügyben lassan egy éve tart a kongresszusi vizsgálat, amelynek során a volt elnök környezetének, stábjának és hivatalának egyre több tagja tett olyan súlyú vallomásokat, amik Trump büntetőjogi felelősségét is felvetik, sőt tárgyi bizonyítékok is előkerültek.