Német nyelvű csatornát indított a Russia Today

Access to the comments Kommentek
Írta: Noemi Mrav
Az RT francia nyelvú adása 2018-ban indult el, három évet se kellett várni a németre
Az RT francia nyelvú adása 2018-ban indult el, három évet se kellett várni a németre   -   Szerzői jogok  Francois Mori/AP

Csütörtökön indította el német nyelvű tévéadását a Russia Today - adta hírül a csatorna saját oldalán. Bár az RT-nek eddig is volt német nyelvű weblapja, "az egyre növekvő" német nyelvű közönség már "régóta várta" egy német nyelven sugárzó csatorna elindítását is.

Az új, német nyelvű adásban híreket, beszélgetős műsorokat, dokumentumfilmeket láthatnak a nézők, ideértve a ‘Fasbenders Woche’ című, prominens német újságíró, Thomas Fasbender műsorát is. "Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megfeleljünk német nyelvű közönségünk elvárásainak" - mondta az RT főszerkesztője, Margarita Simonyan.

A Russia Today német nyelvű weboldalát 2014-ben indították el. A facebook adatelemző platformja, a CrowdTangle szerint az oldal az elmúlt 12 hónapban a legjobb eredményt érte el az interakciók számában a közösségi oldalon, megelőzve a német bulvársajtó zászlóshajóját, a Bild-et, a Der Spiegel-t és a német közszolgálati tévé, a ZDF facebook-oldalát is - írja a cég sajtóközleményében.

"Úgy találtuk, hogy egyre növekvő németországi közönségünk egyre jobban érdeklődik az RT iránt és boldogok vagyunk, hogy most már nem csak online érhetik el tartalmainkat, hanem a tévén is nézhetnek minket" - mondta az RT DE Productions vezetője, Dinara Toktosunova.

A népszerűségnek azonban ára van. Az elmúlt hónapokban az RT német adására rájárt a rúd: német sajtóhírek szerint Berlin megpróbálta elérni a luxemburgi hatóságoknál, hogy tagadja meg az RT sugárzási engedélyét. Németország tagadta, hogy bármi köze volna az ügyhöz.

Szeptemberben pedig a YouTube eltávolította felületéről az RT német nyelvű csatornáját és a "Der Fehlende Part" nevűt is, a közösségi irányelvek megsértésére hivatkozva. A döntést az RT főszerkesztője a "Németország Oroszországgal szemben indított médiaháborújának kihirdetéseként" aposztrofálta, és Moszkva közbelépését sürgette. A csatornák beszüntetése előtt a Russia Today német nyelvű youtube-csatornája a negyedik legbefolyásosabb német nyelvű hírforrás volt a paltformon, megelőzve a Deutsche Welle-t és több más hírszolgáltatást is.