EventsEseményekPodcasts
Loader
Find Us
HIRDETÉS

200 ezer euróval támogatja a Telexet egy cseh kiadóvállalat

A Telex logója
A Telex logója Szerzői jogok Telex
Szerzői jogok Telex
Írta: Magyar Ádám
Közzétéve:
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Az Economia segíteni szeretne a távozó indexesek új hírportáljának beindításában.

HIRDETÉS

**Az egyik legnagyobb cseh kiadóvállalat 200 ezer euróval, azaz több mint 72 millió forinttal támogatja a távozó indexes újságírók új lapját, a Telexet. **

A Zdeněk Bakala vállalkozó tulajdonában lévő Economia hétfőn tett szándéknyilatkozatot a felajánlásról. A cég igazgatótanácsának elnöke, Zuzana Řezníčková így nyilatkozott a támogatásról:

A Telex elkötelezettsége a kiváló minőségű újságírás mellett, egy olyan időszakban, amikor erre hatalmas szükség van, komoly hatással volt ránk. A szolidaritás jegyében az igazgatótanács és a kiadóvállalat tulajdonosa úgy döntött, hogy 200 ezer euróval járul hozzá a Telex-projekt elindításának költségeihez."

A hírt a telexesek egy Facebook-bejegyzésben jelentették be, és néhány mondatban a felajánlás hátteréről is írtak. „Munk Veronika a felmondásunk után - ahogy sok más nemzetközi lapnak - interjút adott Bakala egyik kiadványának, a Respekt nevű újságnak is. Ezután megkereste az anyagot készítő újságíró, hogy olvasta a tulaj a cikket, és érdekelné a Telex, meg úgy általában a történetünk. Felvettük egymással a kapcsolatot, és a napokban felgyorsultak az események, kiderült, hogy Csehország egyik leggazdagabb vállalkozója, Zdeněk Bakala, illetve az Economia kiadó szeretné nagy összegű adománnyal segíteni az újságunk elindulását. Legjobb szakmai tudásunk szerint meggyőződtünk róla, hogy a szándék valós, az adományozó személye nem kockázatos" - áll a bejegyzésben.

Az egyik legnagyobb cseh kiadóvállalat, az Economia a mai napon (09.21.) szándéknyilatkozatot tett, hogy 200 ezer euró...

Publiée par Telex.hu sur Lundi 21 septembre 2020

A Telex csapata olvasói adománygyűjtést is tart az új hírportál beindítása előtt. Felhívásukban azt írják, „Magyarországon rossz bőrben van a szabad sajtó, az elmúlt tíz évben egyre csökkent a hatalmat korrekten ellenőrző szerkesztőségek száma, és egyre több az olyan újság, rádió és tévé, aminek a tulajdonosai kötődnek a politikához, politikusokhoz". Hétfő estig több mint 32600 ember küldött támogatást a szerkesztőségnek.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Rangos sajtódíjjal tüntették ki Dull Szabolcsot, az Index volt főszerkesztőjét

Indul a Telex, az Indexből távozottak portálja

Kevés a bizalom a tévés hírforrások iránt, de az Euronews-t tartják a legkevésbé elfogultnak