NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

Hongkongból Szöulba költözik a The New York Times

Hongkongból Szöulba költözik a The New York Times
Szerzői jogok AFP
Szerzői jogok AFP
Írta: Euronews/MTI
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button
Másolja a cikk videójának embed-kódjátCopy to clipboardCopied

Félti a sajtószabadságot, ezért Szöulba költözteti hongkongi irodája egy részét a The New York Times a jövő évtől.

HIRDETÉS

Félti a sajtószabadságot, ezért Szöulba költözteti hongkongi irodája egy részét a The New York Times a jövő évtől. Az amerikai napilapnál bizonytalannak érzik a jelenlegi helyzetet a korábbi brit koronagyarmaton. Az újság munkatársai nehézségekbe ütköztek a munkaengedélyük megszerzésekor. 

Hongkong elvileg különleges státuszt élvez Kínában, ám júniusban a pekingi parlament olyan nemzetbiztonsági törvényt fogadott el, amely gyakorlatilag felszámolta a részben autonóm közigazgatási terület önállóságát.

A törvény ellen számos külföldi kormányzat és nemzetközi szervezet emelt szót. A jogszabályt ellenzők úgy vélik, hogy a nemzetbiztonsági törvényre hivatkozva akár betilthatók lesznek az ellenzéki megmozdulások is.

Az új törvény kapcsán az Egyesült Államok is aggodalmának adott hangot, Washington és Peking közt pedig idén már korábban feszültség alakult ki a média ügyében. Májusban az amerikai belbiztonsági minisztérium határozatot hozott arról, hogy kínai újságírók legfeljebb 90 napra kaphatnak amerikai vízumot, bár ennek érvényességét kérésre meghosszabbíthatják. A szabályozás alól kivételt élveznek a hongkongi és makaói újságírók.

Ezt megelőzően Kína márciusban visszavonta egyes, a The New York Times, a The Wall Street Journal és a The Washington Post amerikai lapok Kínában tevékenykedő újságíróinak sajtóengedélyét, ezzel gyakorlatilag kiutasítva őket az országból. Az érintett újságírók nem tevékenykedhetnek továbbá újságíróként Hongkongban és Makaóban sem. Kína később külföldi kormányzati képviseletnek nyilvánította az említett amerikai újságokat, továbbá a Voice of America és a Time című lapokat, amelyeket Washington által irányított ügynökségeknek bélyegzett.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Az Egyesült Államok nem ad többé különleges jogosítványokat Hongkongnak

Tisztességes versenyről tárgyalt Kínában Olaf Scholz

Most Kína a panaszos fél: hatalmas nyugati hacker-veszélyre figyelmeztet a biztonsági szolgálat