Az Euronews többé nem érhető el Internet Explorer-rel, ez a böngésző ugyanis nem támogatja a legújabb technikai fejlesztéseket. Arra kérjük, használjon más keresőt, mint amilyen az Edge, Safari, Google Chrome vagy Mozilla Firefox.
rendkívüli hír

Lemondtak a vatikáni női magazin szerkesztői

Lemondtak a vatikáni női magazin szerkesztői
Euronews logo
Betűméret Aa Aa

Lemondott a Vatikán női magazinja, a Women Church World teljes szerkesztőbizottsága, mondván, kampány indult a hiteltelenítésükre. A Vatikán napilapjának havi mellékleteként megjelenő magazin több cikkben is beszámolt arról, milyen szexuális visszaélések érték az apácákat a klérus részéről.

„Amikor a szerkesztőség új vezetői megérkeztek, akkor - fogalmazzunk úgy - nehezebben tudtuk az előző igazgató alatt megszokott szabadsággal és kreativitással végezni a munkánk. Mintha a lapnak két külön lelke lett volna, az egyik ellenünk. Szerettük volna elkerülni, hogy nők nők ellen harcoljanak, ezért úgy döntöttünk, hét év után véget vetünk a kalandnak" - mondta az alapító, Lucetta Scaraffia.

A szerkesztőbizottság nyílt levélben fordult Ferenc pápához, aki múlt hónapban nyilvánosan is elismerte, hogy a klérus tagjai apácákat molesztáltak. A pápa erről nem sokkal azután beszélt, hogy a magazinban idén február elsején cikk jelent meg a témában.

A spanyolul, franciául és a neten angolul megjelenő kiadványt 2012-ben alapították és mind az anyalap, mind a Vatikán részéről fordulópontnak tartották a női témák kezelésében.