Loader
Hirdetés

Drágulnak az Egyesült Királyságból induló járatokra szóló repülőjegyek

Londoni Heathrow repülőtér
Londoni Heathrow repülőtér -  Szerzői jogok  Photo by CabService London on Unsplash
Szerzői jogok Photo by CabService London on Unsplash
Írta: Dianne Apen-Sadler
Közzétéve: •A legfrissebb fejlemények
Megosztás Kommentek Kövesse az Euronewst a Google-on
Megosztás Close Button

Áprilistól emelkedik a légiutas-adó: nagyobb drágulás hosszú távú járatoknál és magánrepülőknél.

Április 1-jétől emelkedik az Egyesült Királyságból induló járatokra kivetett Air Passenger Duty (APD) légiutasadó mértéke.

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az APD ugyan a légitársaságokat és a repülőgép-üzemeltetőket terhelő adó, a költséget a foglaláskor jellemzően áthárítják az utasokra.

A díjtételek az útvonal hosszától függnek: külön sáv vonatkozik a belföldi utakra, a 0 és 2 000 mérföld, a 2 001 és 5 500 mérföld közötti, illetve az 5 500 mérföldnél hosszabb távolságokra.

A díj a menetosztálytól is függ: a legalacsonyabb összeget a turistaosztályon utazók fizetik. A standard kulcs az 1,016 méternél nagyobb széktávolságú ülésekre vonatkozik, ide tartozhat a prémium turista, az üzleti és az első osztály is, míg a magasabb kulcsot a 20 tonnánál nagyobb, de 19-nél kevesebb üléssel rendelkező repülőgépeken utazók után kell megfizetni.

Mekkora lesz az új Air Passenger Duty?

Az Egyesült Királyságból Ausztráliába, Új-Zélandra, Japánba, Vietnámba, Thaiföldre és más hasonló úti célokra turistaosztályon utazó utasok díja 94 fontról (108 euró) 106 fontra (122 euró) emelkedik.

A magasabb osztályokon utazók esetében az összeg 224 fontról (258 euró) 253 fontra (292 euró) nő. A magángéppel utazók APD-terhe pedig 673 fontról (776 euró) 1 141 fontra (1 315 euró) ugrik.

A B sávba tartozó úti célokra – amelyek közé az Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emírségek, a Maldív-szigetek, Costa Rica és Srí Lanka is beletartozik – turistaosztályon utazók APD-je 90 fontról (104 euró) 102 fontra (118 euró) nő. A magasabb osztályokon az adó 216 fontról (249 euró) 244 fontra (281 euró) változik, a magángéppel utazók pedig 647 fontról (745 euró) 1 097 fontra (1 264 euró) emelkedő terhet fizetnek majd.

Az otthonhoz közelebb eső, A sávba tartozó úti célokra – ide tartozik az EU és az Európai Gazdasági Térség (EGT) valamennyi országa, valamint például Gibraltár, a Kanári-szigetek, Grönland és Monaco – utazók turistaosztályon 15 fontot (17 eurót) fizetnek a korábbi 13 font (15 euró) helyett, a magasabb osztályokon 16 fontot (18,50 eurót) 14 font (16 euró) helyett, magángépes utaknál pedig 142 fontot (164 eurót) 84 font (97 euró) helyett.

A részletes táblázatok az Egyesült Királyság kormányának honlapján (forrás: angol) találhatók.

Légiutas-adó egész Európában létezik: a holland kormány például az év elején 29,40 euróról 30,25 euróra emelte a terhet. A díjat 2021-ben vezették be.

Svédország 2018-ban vezette be saját repülési adóját, ám 2025 júliusában megszüntette a díjat.

Európán kívül Szingapúr lett az első ország a világon, amely zöld üzemanyagadót vezet be a repülésre. Az új teher az idei év októberében lép hatályba.

Ugrás az akadálymentességi billentyűparancsokhoz
Megosztás Kommentek Kövesse az Euronewst a Google-on

kapcsolódó cikkek

Európában hat hétre elegendő repülőgép-üzemanyag maradt, figyelmeztet az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa

Új adatok: 2026-ban 3,1 százalékkal bővül Európa turizmusa

Az Emirates elindítja helsinki járatait, már a járatkapacitás 93%-án üzemel