EventsEseményekPodcasts
Loader

Find Us

HIRDETÉS

Egy izraeli bíróság megerősítette: kapcsolat van az al-Dzsazíra és a Hamász között

Az Al-Dzsazíra irodája Ramallahban, a Palesztin Hatóság területén
Az Al-Dzsazíra irodája Ramallahban, a Palesztin Hatóság területén Szerzői jogok AP Photo/Nasser Nasser
Szerzői jogok AP Photo/Nasser Nasser
Írta: SL
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Egy hónappal azután, hogy az izraeli kormány nemzetbiztonsági rizikó miatt kitiltotta a katari csatornát, a tel-avivi bíróság jóváhagyta a döntést, bizonyítottnak látva, hogy a csatorna műsorai a terrorszervezet érdekeit szolgálják.

HIRDETÉS

A tel-avivi kerületi bíróság helybenhagyta az al-Dzsazíra izraeli betiltását, mondván, "nincs helye kétségnek" a katari csatorna és a Hamász közötti kapcsolatot illetően. A csatorna egyelőre nem jelezte, hogy tervez-e fellebbezni az ítélet ellen.

"Az összkép nem hagy kétséget a rendszer természetét illetően" - áll a 22 oldalas ítéletben. "Az al-Dzsazíra csatorna és a terrorszervezet közötti folyamatos kapcsolat, valamint az a tény, hogy a műsorok tartalma a Hamász terrorszervezetet szolgálja, jelentős kárt okoz az állam biztonságának, amely háborúban áll a terrorszervezettel."

Az al-Dzsazírának a véleménynyilvánítás szabadságára vonatkozó érvelésével kapcsolatban a döntés kimondja: ha az állam biztonságát jelentős kár éri, a szólásszabadság az utolsó mérlegelési szempont, mivel "a polgári szabadságjogok nem a nemzeti megsemmisítés színterei."

Az adót Hamász-párti propagandával, katonák életének veszélyeztetésével vádoló izraeli kormány már tavaly októberben, közvetlenül a Hamász példátlan katonai támadása és pogromja után döntött a lépésről. Az évtizedek óta Izrael-ellenes csatorna a Hamászt csak egy fegyveres szervezetnek tartja, amely a "palesztin önrendelkezésért" harcol az "izraeli megszállás" ellen. Az Izrael által lelőtt palesztin terroristákat "mártíroknak" nevezi.

A csatorna betiltására irányuló törekvések februárban kaptak lendületet, miután Mohamed Washah riporterről kiderült, hogy a Hamász egyik parancsnoka. A katonák Gáza északi részén megtalálták a laptopját, és kiderült, hogy kiemelkedő szerepet játszott a terrorszervezet páncéltörő rakétarendszereiben.

Izrael végül május 5-én állította le a Katar által finanszírozott csatorna hírműsorát, visszavonta a sajtóengedélyét, elkobozta az adóit és blokkolta a honlapjait. A leállás nem végleges, de 45 naponként megújítható.

Szaúd-Arábia egyébként 2017-ben az izraeliéhez egészen hasonló érvekkel tiltotta ki a katari adó munkatársait. Közölték: az al-Dzsazíra terrorista propagandát, vallási fanatizmust és összeesküvés-elméleteket népszerűsít.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Izrael bezárja az al-Dzsazíra helyi irodáit

Nemzetbiztonsági okokból Izrael bezárja az Al-Dzsazíra jeruzsálemi irodáját

Felszámolja amerikai szerkesztőségét az al-Dzsazíra