EventsEseményekPodcasts
Loader
Find Us
HIRDETÉS

Bocsánatot kért egy közszolgálati rádió, amiért "Kreml-párti szemetet" sugárzott

A Radio New Zealand székháza Wellingtonban
A Radio New Zealand székháza Wellingtonban Szerzői jogok Mark Mitchell/New Zealand Herald photograph via AP
Szerzői jogok Mark Mitchell/New Zealand Herald photograph via AP
Írta: Laszlo SL
Közzétéve:
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

A Radio New Zealand a Reuters hírügynökség több mint egy tucat ukrajnai hírét írta át, hogy beleférjen az orosz propaganda.

HIRDETÉS

Az új-zélandi közszolgálati rádió vezetője hétfőn bocsánatot kért, amiért "Kreml-párti szemetet" tett közzé honlapján. Mint kiderült, a csatorna weboldala több mint egy tucatnyi, az ukrajnai háborúról szóló hírügynökségi jelentést manipulált.

A több mint egy éve közzétett hírek a Reuters hírügynökség anyagai voltak, és a Radio New Zealandnél úgy változtatták meg azokat, hogy orosz propagandát tartalmazzanak. Az RNZ egyik digitális újságíróját a munkaügyi vizsgálat eredményéig szabadságra küldték.

Paul Thompson, az adófizetők pénzéből finanszírozott RNZ vezérigazgatója "sokkolónak" nevezte a történteket, és elmondta: 16 sztoriban találtak hibákat, és azokat javításokkal és szerkesztői megjegyzésekkel együtt újra közzéteszik a honlapjukon. Elmondta azt is, hogy külső vizsgálatot rendelt el a szervezet szerkesztési folyamataira vonatkozóan.

A változtatások némelyike csak néhány szóból állt, és a felületes olvasóknak nehéz lett volna észrevenniük - írja az AP. A változtatások között szerepeltek olyan Kreml-barát narratívák, mint például "Oroszország népszavazás után annektálta a Krímet" és hogy "a neonácik fenyegetést jelentettek" Oroszország határaira.

Helen Clark volt új-zélandi miniszterelnök a Twitteren azt írta, hogy jobbat várt a közszolgálati műsorszolgáltatótól.

"Különös, hogy a Radio New Zealandnél olyan kevés a szerkesztői felügyelet, hogy az általuk alkalmazott/szerződéses személyek úgy írhattak át online tartalmakat, hogy az oroszbarát álláspontot tükrözzék, hogy a vezető munkatársak észre se vették. Elszámoltathatóság?"

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

"Ukrajnában nincsen háború" - mondta diákjainak egy cseh tanárnő

Emigrációban a független orosz sajtó

Mindenhová behatol az orosz állami propaganda