NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

Dezinformálás miatt betiltottak hat tévécsatornát Moldovában

Maia Sandu, Moldova elnöke üdvözölte a döntést
Maia Sandu, Moldova elnöke üdvözölte a döntést Szerzői jogok Fotó: AP
Írta: FT
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Az egyik, orosz műsorokat is sugárzó csatorna közölte, hogy a döntés egyértelmű szabadság a szerkesztői szabadság ellen.

HIRDETÉS

Bevonták hat moldovai televíziós csatorna műsorszórási engedélyét, miután a hatóságok közölték: pontatlanul és dezinformálva számoltak be az orosz-ukrán háborúról és egyes belföldi eseményekről is. Oroszország szerint a döntés a nemzeti kisebbségek jogainak megsértése

Az érintett csatornák sorában szerepel a First in Moldova, az RTR Moldova, az Accent TV, az NTV Moldova, a TV6 és az Orhei TV. A vizsgálatot lefolytató állami bizottság közölte, hogy a hat csatorna közül mindegyiknél  előfordult, hogy országos eseményekről és az ukrajnai orosz invázióról is részrehajlóan tudósítottak. 

A magyarázat szerint a csatornák engedélyének visszavonására azért van szükség, hogy megelőzzék a közvélemény manipulálására tett kísérleteket. A jelentés szerint a First in Moldova, az RTR Moldova, az NTV Moldova és a TV6 rendszeresen sugározta azoknak az orosz tévécsatornáknak a műsorait, melyekkel kapcsolatban az Európai Tanács pénteken az Oroszország elleni új szankciók részeként közölte: „dezinformáció és háborús propaganda" miatt betiltották őket.

A TV6 bírálta a határozatot, szerintük a döntés „abszolút mértékben megalapozatlan", mindemellett „példátlan támadás a véleménynyilvánítás szabadsága, illetve a szerkesztői és az újságírói szabadság ellen."

Oroszország sem maradt szó nélkül: Maria Zakharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője közölte, hogy a tiltás „a nemzeti kisebbségek jogainak cinikus megsértése." (Moldova 2 millió 600 ezres lakosságának körülbelül a 4 százaléka oroszajkú.) 

Az oligarcha-szál

Az érintett csatornák közül több is Ilan Shor érdekeltsége. Shor egy volt moldovai polgármester, oligarcha, jelenleg szökésben van, és csalással vádolják. Pártja, a Shor Párt vaskosan oroszbarát, a közelmúltban Nyugat-ellenes tüntetéseket szervezett Moldova fővárosában.

Maia Sandu, Moldova elnöke üdvözölte a bizottság döntését, és közölte, hogy a műsorszórási engedélyek megvonása fontos lépés az ország destabilizálására irányuló kísérletek megakadályozására.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Tíz év börtönt kaphat Instagram-posztjáért egy orosz diáklány

Dorin Recean Moldova új miniszterelnöke

Moldova: az energiaválság belpolitikai instabilitáshoz vezethet