EventsEseményekPodcasts
Loader
Find Us
HIRDETÉS

Oroszország nyugati weboldalakat blokkol

BBC-székház Londonban
BBC-székház Londonban Szerzői jogok AP Photo
Szerzői jogok AP Photo
Írta: Euronews
Közzétéve:
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

A BBC bejelentette, hogy rövidhullámon sugároz híreket a térségben.

Oroszország blokkolja a hozzáférést több hírszolgáltató, így a BBC, a Deutsche Welle és a Voice of America weboldalához, mivel azok szerintük egyoldalú, részrehajló tájékoztatást adnak az ukrajnai eseményekről.

HIRDETÉS

A BBC orosz nyelvű szolgáltatása többé nem elérhető az orosz állami hírügynökség tájékoztatása szerint, miközben az orosz invázió kezdete óta rekordszámú látogatója volt a weboldalnak.

A tiltás egyik előzménye, hogy az Európai Unió az elmúlt héten megtiltotta több orosz tévéadás sugárzását a területén, illetve, hogy a BBC szerdán bejelentette: rövidhullámú rádióadsát kezd sugározni napi 4 órában angol nyelven Ukrajnában és Oroszország egyes területein, hogy ezzel a régi hidegháborús technológiával kerülje meg a cenzúrát.

Az orosz parlament pénteken fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében akár tizenöt éves börtönbüntetéssel sújtható az, aki a fegyveres erőkről terjeszt hamis információt. A hivatalos orosz álláspont szerint speciális katonai akció zajlik Ukrajnában, míg az elhallgattatott hírforrások többsége szerint az országban háború zajlik.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Orosz külügyminiszterhelyettes: Oroszország biztos nem vesz részt a második békecsúcson sem

Ágyútölteléknek használja a besorozott női rabokat az orosz hadvezetés

Az ukrán gyerekeket deportáló Oroszország most Ukrajnát vádolja ugyanezzel