rendkívüli hír
Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Üres címlapokkal hívja fel a figyelmet a belorusz média a letartóztatott újságírókra

Screenshot: reform-by
Screenshot: reform-by   -   Szerzői jogok  Screenshot: reform-by
Betűméret Aa Aa

Üresen hagyta a képek helyét több jelentős belorusz médium a honlapján csütörtökön, ezzel mutatva ki szolidaritásukat az újságírók iránt, akiket bebörtönöztek. A **Belsat weboldalán egy üres kocka alá azt írták: "Itt képnek kellett volna lennie. Aljakszandr Vaszjukovics és Uladz Hrydzsin 11 napos börtönbüntetést kaptak." **

A Belsat egy lengyel tévéadó, amelyet fogni lehet az oroszbarát vezetésű Belorussziában.

Euronews
A Belsat angol nyelvű weboldala szeptember 17-énEuronews

A Szabad Európa Rádió belorusz szolgáltatásának honlapja is hasonló módon jelent meg. Ők közölték azt is, hogy Hrydzsint szeptember 13-án tartóztatták le. A fotós nekik dolgozott tudósítóként, mielőtt augusztus 29-én a hatóságok visszavonták az akkreditációját.

A szabadúszó Vaszjukovicsot is letartóztatták. Egyszerre ítélték őket 11 napos börtönbüntetésre szeptember 16-án, mondván: megsértették a tömeggyűlésekről szóló belorusz törvényeket.

A sajtószabadságért küzdő Riporterek Határok Nélkül (RSF) civil szervezet szerint szeptemberben több mint 60 újságírót tartóztattak le Belorussziában és legalább 19-et közülük megfosztottak akkreditációjától (működési engedélyétől).

Augusztus 27-ének estéjén a minszki rendőrség néhány óra leforgása alatt mintegy 50 újságírót vett őrizetbe. "Az RSF szerint ezeknek az intézkedéseknek a célja, hogy megfélemlítsék általuk az úágírókat és elhallgattassák a médiát"- áll a civil szervezet közleményében.

Vasárnap több mint 100 ezer tüntető vonult fel, követelve az ország elnökének, Aljakszandr Lukasenkának a lemondását. A tüntetések hat hete kezdődtek, az elnökválasztás után, amelyet gyanús körülmények között nyert meg Lukasenka.