NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

Papp Dániel lesz az MTVA vezérigazgatója

Az MTVA óbudai, Kunigunda utcai székháza 2014 decemberében
Az MTVA óbudai, Kunigunda utcai székháza 2014 decemberében Szerzői jogok MTVA Fotó: Zih Zsolt
Szerzői jogok MTVA Fotó: Zih Zsolt
Írta: Pálfi Rita és MTI
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Az újságíró Daniel Cohn-Benditről készített riportja óta egyre feljebb került a ranglétrán.

HIRDETÉS

Saját kérésére, közös megegyezéssel távozik Vaszily Miklós az MTVA vezérigazgatója, október egytől Papp Dániel, az eddigi tartalomszolgáltatási igazgató lesz a megbízott vezérigazgató – derül ki az MTVA közleményéből.

Papp Dániel nevét sokan a Daniel Cohn-Bendit riport óta ismerik, melyben úgy tűnt mintha az újságírótól kapott kínos kérdést hallva felállna, és kisietne a sajtótájékoztatóról a német zöldpárti politikus, anélkül, hogy válaszolna. Az Index megszerezte a teljes videót a sajtótájékoztatóról. A felvételből kiderül, hogy válaszolt a kérdésre, és sokkal később távozik csak az LMP-vel közösen tartott sajtótájékoztatótól.

Az MTVA nem ismerte el, hogy hírhamisítás történt volna. Mikor 2014-ben kiderült, hogy Pappot nevezik ki a teljes hírosztályért is felelős tartalomszolgálatási igazgatónak (megszűnt a külön hírigazgató pozició), az Index rákérdezett az ügyre. Válaszában az MTVA azt írta, hogy “valótlan vádakat folgamaz meg az Index”, mikor azt állítja, hogy “Papp Dániel hírhamisítást követett el egy (akkor) három évvel ezelőtti általa készített híradós anyagban, mely Daniel Cohn-Bendit zöldpárti EP-képviselőről szólt”. Szerintük sem az az állítás, hogy súlyosan manipulálna, sem az, hogy a híradásban hírhamisítás történt nem igaz. Mint írták sem etikai, sem jogi eljárás nem indult sem akkor, sem azóta.

Papp helyreigazítást kért az oldaltól, és mikor ez nem történt meg, beperelte az Indexet. A bíróság azonban elutasította az újságíró keresetét. Az ítélet indoklása szerint “a köztévé Cohn-Bendit-riportja manipulatív elemeket tartalmazott, amely kapcsán lehetett az a kritikai véleménye az újságírónak, hogy a hír, illetve riport hamisítás”.

Az újságírót még a riport készítésének az évében nevezték ki az MTVA hírszerkesztőségének egyik vezetőjévé, 2014 nyarán lett tartalomszolgáltatási igazgató, októberben került hozzá a teljes hírorsztály felügyelete.

További források • Index

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Álhírgyár – így írnak a külföldi médiában a magyar köztévéről

Az Euronewst is kizárták a konferenciáról, ahol Orbán és szövetségesei a szabadságról tanácskoznak

Jobban bíznak a közösségi médiában és a blogokban a magyarok, mint a közszolgálati televízióban