rendkívüli hír

rendkívüli hír

A Riporterek Határok Nélkül elítéli a HírTV átvételét

Éppen ezt olvassa:

A Riporterek Határok Nélkül elítéli a HírTV átvételét

A Riporterek Határok Nélkül elítéli a HírTV átvételét
© Copyright :
REUTERS/Szabó Bernadett
Betűméret Aa Aa

Szerdán az Euronews is beszámolt arról, hogy az új tulajdonosi struktúra miatt átszervezéseket jelentettek be az elmúlt években kormánykritikus HírTV-nél. A Riporterek Határok Nélkül nemzetközi újságíró-szervezet pénteken közleményben ítélte el a csatorna átvételét.

Az RSF (Reporters Sans Frotières) a magyar sajtó kisajátításának egy újabb lépését látja a történtekben, mely során a televízió – mint írják – Orbán Viktor egyik szövetségeséhez került. Szerintük az elmúlt napok eseményei alapján „a Fidesz-szövetségesek átvétele megerősíti, hogy a kormány eltökélt a média feletti kontroll megszerzésében”.

A Riporterek Határok Nélkül úgy látja, hogy a magyar hatóságok arra törekednek, hogy visszaszorítsák a sajtó függetlenségét, és ellehetetlenítik, hogy a média ellenőrizze a demokratikus értékek betartását.

A közleményükben azt írták, hogy a Fideszhez közeli médiumok évek óta erősödnek, a megszerzett orgánumokat az ellenzék elhallgattatására használják, Orbán Viktor miniszterelnök pedig a szövetségeseivel vásároltatja fel a cégeket, hogy elkerülje a nyílt kontroll látszatát. Később viszont a szerkesztőségi elveket cenzúrával, kirúgásokkal és bezárásokkal újrafogalmazzák.

Magyarország egyre hátrébb csúszik az RSF listáján

A Riporterek Határok Nélkül áprilisban tette közzé idei, sajtószabadságról szóló jelentését. A 180 országot listázó dokumentumban Magyarország a 73. helyen áll, ez két hellyel rosszabb, mint az egy évvel korábbi.

A jelentés még a választások előtt készült. A Magyarországról szóló részben kiemelték, hogy tavaly Orbán Viktorhoz közeli üzletemberek vásároltak fel kiadókat, megjegyezték ugyanakkor, hogy vannak olyan lapok, melyekben kormánykritikus híreket jelennek meg.

A jelentés elkészítése óta elhallgatott a Lánchíd Rádió, megszűnt a Magyar Nemzet és a nyomtatott Heti Válasz is. A Nemzet három nappal a választások után, április 11-én jelent meg utoljára. A Heti Válasz utolsó lapszáma június 7-én került az újságosokhoz. Azóta csak online felületen lehetett olvasni, de pénteken bejelentették, hogy megszüntetik a valasz.hu-t is.