Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Félnek a bebörtönzéstől, ezért elhagyják Oroszországot a spanyol hírszolgáltatók

Access to the comments Kommentek
Írta: Zoltan Siposhegyi
Spanyol tévé egy bárban
Spanyol tévé egy bárban   -   Szerzői jogok  Alvaro Barrientos/AP   -  

Ideiglenesen felfüggeszti oroszországi tevékenységét a spanyol EFE hírügynökség, valamint a közszolgálati televízió és rádió, más nevén az RTVE is. A döntést azzal indokolták, hogy az új szabályok alapján büntethetők azok, akik a hatóságok megállapítása szerint "hamis információkat" terjesztenek az orosz haderő tevékenységéről. A letartóztatáshoz elég jogalap ha valaki megszállásnak nevezi az ukrajnai akciót. 

Erika Reija tudósítónak egyik pillanatról a másikra kellett elhagynia Moszkvát.

Elkeserítő és fájdalmas így elhagyni Oroszországot 5 év után. Álmodni se mertem arról, hogy egyszer majd néhány óra alatt össze kell pakolnom mindenemet és úgy elrohanni, hogy nem is tudom mikor térhetek vissza. A helyzet pillanatok alatt alakult így. Az elmúlt pár órában kiderült, hogy azonnal utaznom kell, mert lehet, hogy később nem lesznek gépek vagy lezárják a határokat.<br><br>Mától mi újságírók is Putyin célpontjaivá váltunk. Az új törvény kriminalizálja a munkánkat.

 Az EFE elnöke, Gabriela Canas emlékeztetett: moszkvai irodájuk 1970-es megnyitása óta most először kénytelenek felfüggeszteni akkreditált újságíróik tevékenységét.

Ezzel a spanyolok csatlakoztak a világ legnagyobb hírcsatornáihoz. Az amerikai CNN, a brit BBC, az olasz Rai és a német ZDF sem fog híreket sugározni Oroszországból.