Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Az uniós bíróság jóváhagyta azt, hogy az EU betiltotta az orosz RT csatornát a háború miatt

Access to the comments Kommentek
Írta: Zsíros Sándor
A bíróság jóváhagyta az RT betiltását
A bíróság jóváhagyta az RT betiltását   -   Szerzői jogok  Pavel Golovkin/Copyright 2017 The Associated Press. All rights reserved.   -  

Az Európai Unió Általános Bírósága megerősítette az Európai Tanács döntését, amellyel betiltották az orosz RT televízió adását. A bírák szerint ez megfelelő lépés volt a Tanács részéről, amely nem korlátozta a szólásszabadságot. Az orosz elnök szóvivője válaszul azzal fenyeget, hogy megnehezítik a nyugati sajtó munkáját Oroszországban.

Az EU Általános Bírósága szerint indokolt és jogszerű volt az RT tévécsatorna betiltása. A törvényszék szerint az sem aggályos, hogy a sürgős helyzetben a csatorna álláspontját nem hallgatták meg. Márciusban, közvetlenül az ukrajnai háború megindítása után az EU azért tiltotta be az orosz csatornákat, az RT-t és a Szputnyikot, mert azok háborús propagandát terjesztettek és az európai társadalmat támadták.

A bírósági pert az RT franciaországi leánycége indította: szerintük az Európai Tanácsnak nem volt hatásköre a tiltásra és az súlyos sértette a sajtószabadságot. Egy francia EP-képviselő szerint ezek az orosz csatornák veszélyt jelentenek Európára.

"Támogatom a sajtószabadságot és a szólásszabadságot. De az RT és a Szputnyik csatornák nem sajtótermékek, hanem a hibrid hadviselés eszközei. És ezt nem én mondom, hanem hanem az RT igazgatója fogalmazott úgy, hogy ők a demokrácia elleni harc eszközei. Mi pedig szeretnénk megvédeni a demokráciánkat" - mondta egy francia liberális EP-képviselő, Nathalie Loiseau.

Vlagyimir Putyin szóvivője, Dmitrij Peszkov elítélte a bírósági ítéletet, ami szerinte a sajtószabadság elleni támadással ér fel. A szóvivő figyelmeztetett arra, hogy válaszlépésként Oroszország megnehezítheti a területén dolgozó nyugati sajtó munkáját.