Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

A Deutsche Welle jogi lépéseket fontolgat az orosz letiltás miatt

Access to the comments Kommentek
Írta: Andrea Hajagos  és AP/MTI
A Deutsche Welle jogi lépéseket fontolgat az orosz letiltás miatt
Szerzői jogok  Alexander Zemlianichenko Jr/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved   -  

Túlzónak és érthetetlennek nevezte a Deutsche Welle vezérigazgatója, hogy Oroszországban csütörtökön letiltották a német tévétársaság orosz nyelvű adását. Moszkva azután döntött így, hogy a német médiahatóság szerdán engedély hiányában felfüggesztette az orosz állami televízió, az RT német nyelvű adását.

Peter Limbourg, a Deutsche Welle vezérigazgatója szerint érthetetlen az orosz kormány válaszreakciója, de ettől nem fognak meghátrálni, még ha személyesen nehezen is érinti a moszkvai tudósítókat a döntés.

- Oroszországban minimális a sajtószabadság. Vannak független sajtóorgánumok, de küzdenek az életben maradásért, ez pedig egy újabb jele annak, hogy az orosz kormánynak nem érdeke a sajtószabadság és a véleményszabadság. Ha el is kell hagynunk az országot, mostantól még alaposabban be fogunk számolni mindenről. Ennek világosnak kell lennie az orosz oldal számára is, hogy nem fogjuk figyelmen kívül hagyni, ami Oroszországban történik. Tudósítani fogunk, és csak még többet dolgozunk - fogalmazott a német csatorna vezérigazgatója.

A Deutsche Welle jogi lépéseket fontolgat. Közben a német külügyminisztérium közölte: Moszkva lépése tovább rontja az orosz-német viszonyt.

Az orosz külügyi tárca tájékoztatása szerint a német csatorna alkalmazottainak akkreditációit is visszavonják, és kezdeményezik, hogy a Deutsche Wellét minősítsék idegen ügynöknek Oroszországban.

A további válaszlépések közé tartozik mindazoknak a német állami és társadalmi szervezeteknek a lajstromba vétele, amelyeknek szerepük volt az RT DE betiltásában, vagy nyomást gyakoroltak az orosz médiaszolgáltatóra. Az érintetteknek meg fogják tiltani a beutazást Oroszországba.

Az orosz kormány ugyanúgy a sajtószabadság elleni fellépésnek minősítette az RT német nyelvű adásának felfüggesztését. A német médiahatóság szerint a műsorszolgáltatónak nincs engedélye a működésre, csupán egy szerb engedélyre hivatkozva akartak adást indítani Németországban.