rendkívüli hír

rendkívüli hír

A magyar kormány nem foglalkozik "választási dajkamesékkel"

Éppen ezt olvassa:

A magyar kormány nem foglalkozik "választási dajkamesékkel"

A magyar kormány nem foglalkozik "választási dajkamesékkel"
@ Copyright :
MTI /Faludi Imre
Betűméret Aa Aa

A magyar kormány nem vesztegeti az idejét "kitalált történetekre" - írta az Euronews megkeresésére a miniszterelnöki kabinetiroda. Az Euronews azután fordult tájékoztatásért a kormányzathoz, hogy a napokban először a 444 és a Direkt36, majd a Reuters is azt írta, hogy a letelepedési kötvényekkel több olyan személy is Magyarországra érkezhetett, akik komoly biztonsági kockázatot jelenthetnek hazánk és az Európai Unió számára.

A sajtóban megjelent hírek szerint ilyen személyek a szír állampolgárságú Salmo Bazkka, akit az olasz hatóságok azzal gyanúsítanak, hogy egy nemzetközi, pénzmosással foglalkozó bűnszervezet tagja, valamint a szintén szír állampolgár Atiya Khoury, aki a portálok szerint szerepel az Egyesült Államok szankciós listáján, mint Bassar al-Aszad szíriai elnök legfontosabb pénzembere, aki a rezsim pénzeit Oroszország, Libanon és Szíria között mozgatja, az amerikaiak szerint pedig emberi jogi jogsértések miatt is felelősség terheli.

Khoury Aszad családjának is segít, részt vesz Rami Makhlouf cégbirodalmának irányításában. Rami Makhlouf Bassar-al Asszad milliárdos unokaöccse, a leggazdagabb szír, aki az állami telekommunikációs cég a Syriatel vezetője. Az amerikaiak szerint Khoury koordinálja a Makhlouf család pénzügyeit és cégei vezetésében is szerepet vállal -írja a portál, akik szerint nem csak ő, hanem 14 éves lánya és 18 éves fia is szerepel a letelepedési kötvényesek listáján.

Khoury 18 éves fia fent van a Facebookon, a Youtube-on és az Instagramon is, rendszeresen posztol képeket életéről, a svájci síelésről, thaiföldi búvárkodásról, sportautós száguldozásról az Egyesült Arab Emírségekben. A fiú Instagramjára idén januárban került ki egy kép, ami az Esztergomi Bazilika tövében készült.

A miniszterelnöki kabinetiroda az Euronews érdeklődésére csütörtökön azt válaszolta: a két portál cikke "választási dajkamese", amivel a 444.hu és a Direkt36 "befolyásolni akarja a közvéleményt a választás előtt". A tájékoztatásban azzal érveltek, hogy a cikkben megnevezett egyik személy már a Gyurcsány-Bajnai kormányok idején is Magyarországon élt - itt valószínűleg Bazkkára gondolnak, aki az 1990-es évek óta üzletelt Magyarországon, letelepedési kötvényt azonban a Direkt36 szerint mégis csak 2013 után vett.

A kötvény lehetővé teszi az azt megszerzőknek, hogy családjukat is magukkal hozzák, és ők is szabadon mozoghassanak az unión belül - a kérvényezőket azonban elvileg szigorú nemzetbiztonsági átvilágításnak vetik alá, vagyis a kötvényt nem kaphatja meg akárki. Bazzkát végül idén tavasszal a magyar hatóságok kiadatási eljárás keretében átadták Olaszországnak, ahol már régóta keresték.

A belügyminisztérium közleményében azt is írta: "a 444.hu és a Direkt36 cikkében megnevezett személyek egyike sem szerepel az Európai Unió egyetlen tiltólistáján sem". Leszögezik ugyanakkor, hogy egyedi esetekben nem adhatnak felvilágosítást.