rendkívüli hír

Bonyolódik a brit médiavita

Folytatódik a sakkjátszma a Sky-Fox felvásárlási vitában.

Éppen ezt olvassa:

Bonyolódik a brit médiavita

Betűméret Aa Aa

Tovább bonyolódik a világsajtó egyik legnagyobb felvásárlásának története, miután a Rupert Murdoch tulajdonolta amerikai Twenty-First Century Fox úgy döntött, a jövőben nem sugározza a Fox News adását az Egyesült Királyságban.

A cég szerint olyan kevesen nézik a jobboldali, kritikusai szerint Donald Trumpot az amerikai elnöki székbe segítő hírcsatornát a szigetországban, hogy kereskedelmileg nem éri meg a sugárzás.

A helyzetet árnyalja, hogy szintén Rupert Murdoch résztulajdonában van a brit Sky fizetős csatornacsoport, amely egyebek mellett az angol labdarúgó-bajnokság közvetítési jogait is birtokolja.

Az ausztrál médiamágnás tavaly december óta szeretné felvásárolni a Sky-csoport egyelőre nem nála lévő 61 százalékát, ám eddig erre nem kapott engedélyt. A brit kormány még nem döntött arról, teljes vizsgálatot indítson-e a kérdésben, ami akár hónapokkal is kitolhatja a felvásárlás időpontját.

A kabinet szerint nem az eddig a Sky-csomagban nézhető Fox News sugárzási elveivel van gond, azt kell megvizsgálni, hogy az üzlet nem biztosítana-e túl nagy befolyást a vállalatnak a brit hírpiacon.