rendkívüli hír

Éppen ezt olvassa:

Maratoni médiaárverés Athénban: „váltságdíjat fizettek” Ciprasznak


Görögország

Maratoni médiaárverés Athénban: „váltságdíjat fizettek” Ciprasznak

Görögországban drámai változás előtt áll a televíziós műsorszolgáltatás, miután elkelt a négy országosan sugárzó magáncsatorna frekvenciája. Az ellenzék azzal vádolja a Ciprsz-kormányt, hogy ellenőrzése alá akarja vonni a médiát.

A maratoni, 66 órás árverést riporterek hada követte nyomon Athénban. Péntek reggelre derült ki, hogy melyik négy társaság nyerte el a sugárzás lehetőségét.

A legolcsóbban a SKAI TV jutott frekvenciához, 43,6 millió euróért, az ANT1 elnevezésű csatorna 75,9 milliót fizetett. Rajtuk kívül még a Kalogricasz és az Alter Ego elnevezésű tévék nyertek frekvenciát, további négy pályázó hoppon maradt.

Összesen 246 millió euró folyik be az államkasszába, ezt pedig a görög kormány sikerként ünnepli. Nikosz Pappasz, a médiaügyekért felelős államminiszter azt mondta, hogy messzemenően elégedett az árverés eredményével. Szerinte a sikeres aukció annak a bizonyítéka, hogy a válság lezárult, és Görögország gazdasága megkezdte a talpra állást.

Előzőleg Alekszisz Ciprasz miniszterelnök kormánya, dacolva a műsorszolgáltatók tiltakozásával, visszavonta négy magántelevízió frekvenciaengedélyét. Az ellenzék szerint ez lépés a sajtószabadság arculcsapása, durva kísérlet a média ellenőrzésére.

Az eljárást még az egyik győztes csatorna, a SKAI TV képviselője is bírálta: – Nem vásároltunk engedélyt, nem harcoltunk érte. Váltságdíjat fizettünk a kormánynak, hogy engedje szabadon a túszul ejtett csatornát. Azért, hogy a média független maradjon, és ahogyan eddig, ezentúl is a saját útját járhassa – fogalmazott Kosztasz Kimpuropulosz.

A vesztesek máris bejelentették, hogy bírósághoz fordulnak jogorvoslatért. A legnagyobb görög magáncsatorna, a Mega TV részt sem vett az aukción. Hírigazgatója szerint a kormány csupán olcsó színjátékot rendezett: – Az úgynevezett médiamágnások elleni fellépés csupán ürügy a populista, szélsőbalos Ciprasz-kormány számára. Ez a kormány ugyanis képtelen volt betartani a gazdasági ígéreteit – mondta Manolisz Kapszisz.

A vesztesek között van az orosz származású milliárdos, Ivan Szavvidisz is, aki politikai ambíciókat dédelget. Ő csupán annyit mondott, reméli, hogy a kormány az egészségbiztosítás nélküli kisnyugdíjasok támogatására költi a befolyó összeget.

– A következő öt napban a kormány ellenőrzi a nyertes pályázók gazdasági helyzetét, nekik pedig két héten belül le kell tenniük az összeg első részletét – jelentette Akisz Tacisz, az Euronews tudósítója Athénból. – Időközben a bíróságnak is döntenie kell a vesztesek által benyújtott panaszokról. 90 napon belül pedig azoknak a csatornáknak, amelyek nem kaptak engedélyt, be kell szüntetniük a műsorszolgáltatást.

Az euronews büszke arra, hogy világszerte vannak újságírói, készen arra, hogy a helyiek álláspontját is megjelenítsék a világpolitikai eseményekben. Olvasson többet a témáról azon a nyelven, amelyen eredetileg megjelent!

A következő cikk

világ

Véres merényletek Pakisztánban