rendkívüli hír

Éppen ezt olvassa:

Litván-orosz médiaháború


Litvánia

Litván-orosz médiaháború

A litván médiahatóság három hónapra blokkol egy orosz állami tv-csatornát a balti ország területén.

A litván Rádió és Televízió Testület indoklásában az áll; az RTR Planeta többszöri felszólításuk ellenére is folytatja a Kreml háborús propagandájának terjesztését, műsorai gyűlöletkeltőek, a széthúzást gerjesztik, uszítóak. Mindezt tiltják a litván törvények.

Az orosz RTR csak a kábelszolgáltatók kínálatában szerepel, így egy gombnyomással lekapcsolható.

- Ez az első alkalom, hogy egy uniós ország, korlátoz, illetve letilt egy egész programot. Nyilván lesznek majd, akik mindenfélét belemagyaráznak, de meggyőződésem, hogy a döntésünk jogilag támadhatatlan – nyilatkozta a litván média-bizottság elnöke.

A litván médiahatóság korábban már letiltotta az orosz csatorna néhány műsorát, mondván; Oroszország növelni akarja befolyását az orosz ajkú kisebbség körében.

Moszkva szerint a balti ország a korlátozással sérti az információhoz való hozzáférés jogát.

Az euronews büszke arra, hogy világszerte vannak újságírói, készen arra, hogy a helyiek álláspontját is megjelenítsék a világpolitikai eseményekben. Olvasson többet a témáról azon a nyelven, amelyen eredetileg megjelent!

A következő cikk

világ

Bűnösnek találta a bostoni maratoni robbantót, Dzsohar Carnajevet az esküdtszék