rendkívüli hír

Éppen ezt olvassa:

„Manipulált hírek” a spanyol köztévében


Spanyolország

„Manipulált hírek” a spanyol köztévében

A spanyol közszolgálati televízió függetlenségéért tüntettek szombaton Madridban.

Azért tiltakoztak az RTVE állami tulajdonú tévécsatorna újságírói, mert szerintük a konzervatív kormány manipulálni akarja a munkájukat.

A hírműsorok élére ugyanis egy jobboldali napilaptól, a La Razóntól neveztek ki új főszerkesztőt José Antonio Alvarez Gundín személyében, aki tüstént változtatásokat hajtott végre.

– A köztelevízió mindenkié. Dolgozói és egyszerű állampolgárok közös erővel megvédik az RTVE-t – hirdette a demonstráció egyik szónoka.

Támogatta a tiltakozást az ország két legnagyobb szakszervezete is. Úgy fogalmaztak, hogy a politika anyagilag fojtogatja a köztévét, amelynek hitele a nullával egyenlő.

Jövőre parlamenti és önkormányzati választásokat tartanak Spanyolországban.

Az euronews büszke arra, hogy világszerte vannak újságírói, készen arra, hogy a helyiek álláspontját is megjelenítsék a világpolitikai eseményekben. Olvasson többet a témáról azon a nyelven, amelyen eredetileg megjelent!

A következő cikk

világ

Varsó: tüntetés a választási rendszer megváltoztatásáért