rendkívüli hír

18 hónapot kapott a volt főszerkesztő

Éppen ezt olvassa:

18 hónapot kapott a volt főszerkesztő

Betűméret Aa Aa

Tizennyolc hónap börtönre ítélte egy londoni bíróság a News of the World című vasárnapi bulvárlap volt főszerkesztőjét. Andy Coulsonnak azért kell börtönbe mennie, mert lapja illegálisan hallgatta le különböző emberek, köztük hírességek telefonüzeneteit.

Coulson volt szeretőjét, a lap későbbi főszerkesztőjét Rebekah Brooksot a bíróság felmentette az összes vádpont alól.

A botrányt kiváltó események még a 2000-es évek elején történtek, Coulson később David Cameron miniszterelnök sajtófőnöke lett. A kormányfőnek többször kellett bocsánatot kérnie a közvéleménytől, amiért – hogy az ellenzék vezetője fogalmazott – bűnözőt alkalmazott a kabinetjében.

A News of the World-öt a botrány hatására bezárta a tulajdonos, Rupert Murdoch. A konkurensek, köztük a lehallgatási ügyet kirobbantó Guardian címlapon számolnak be Coulson büntetéséről. Az ő ügye lezárult, de a sajtómágnás Rupert Murdochot hamarosan a Scotland Yardon hallgatják ki tanúként. A nyomozók arra kíváncsiak, mit tudott a lapjánál alkalmazott törvénytelen módszerekről.

Murdochot korábban meghallgatta egy parlamenti vizsgálóbizottság is, de a rendőrségi kihallgatásra csak most, a bírósági tárgyalás lezárulta után vállalkozott.