Ez a tartalom nem elérhető az ön régiójában

Külföldi mértékadó lapok írtak a magyar reklámadóról

Access to the comments Kommentek
Írta: Euronews
Külföldi mértékadó lapok írtak a magyar reklámadóról

<p><cite>A reklámadóról szavaznak a képviselők, elöl Orbán Viktor miniszterelnök (k), Semjén Zsolt tárca nélküli miniszter (b) és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter (j), mögöttük Fónagy János és Szijjártó Péter, parlamenti államtitkárjelöltek és Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője (b-j) az Országgyűlés plenáris ülésén 2014. június 11-én.</cite></p> <p><cite><span class="caps">MTI</span> Fotó: Máthé Zoltán</cite></p> <p><strong>A reklámadóról közölt cikket a Die Welt című német konzervatív lap és a brit Financial Times is.</strong> </p> <p><a href="http://www.welt.de/politik/ausland/article128954511/Ungarn-belegt-private-Sender-mit-Sondersteuer.html" rel="external">A Die Welt online kiadásában</a> Magyarország különadót vet ki a magántelevíziókra címmel közölt írásban a szerző, Boris Kálnoky kiemelte, hogy az újraválasztott kormány “ott folytatja, ahol abbahagyta: új közvetett különadókat vet ki külföldi vállalkozásokra, amelyek nem az ipari szektorhoz tartoznak”. </p> <p>Kifejtette, hogy az adó elsősorban a luxemburgi <span class="caps">RTL</span> konszern magyar érdekeltségét terheli, és kormányközeli médiumok is tiltakoztak ellene. Az <span class="caps">RTL</span> egyik vezetője, Andreas Rudas a napokban már a sajtószabadság végéről beszélt a Handelsblatt című lapnak – idézte fel Kálnoky, aki szerint azonban “a magyar sajtószabadság végét már többször kihirdették, és valószínűleg az új különadó sem temeti el teljesen és végérvényesen ezt a szabadságot”.</p> <p>“Az viszont tény, hogy az adó egy olyan ágazatot terhel, amely az egyre csökkenő bevételek és a jövőtől való félelem terhe alatt szenved”- tette hozzá, úgy vélekedve, hogy éppen ez lehetett az oka annak, hogy szinte valamennyi médium bírálta az új adót vagy tiltakozott ellene, köztük a Fidesz szócsöveként számon tartott Magyar Nemzet és a jobboldali konzervatív HírTV.</p> <p>A londoni üzleti napilap, <a href="http://www.ft.com/cms/s/0/a5a2869a-f08e-11e3-8f3d-00144feabdc0.html#axzz34Nb9MMall" rel="external">a Financial Times</a> budapesti tudósítója, Kester Eddy szerint a reklámadó aránytalan mértékben sújtja a legnépszerűbb magyar televíziós csatornát, az <span class="caps">RTL</span> Klubot. </p> <p>Elemzők a reklámadót ebből a szempontból a bank-, az energia- és egyéb szektorokra kivetett különadókhoz hasonlítják, mivel ezek is külföldi tulajdonú cégeket terhelnek nagyobb mértékben – írja a tudósító.</p> <p><cite><span class="caps">MTI</span>- hír</cite></p>