rendkívüli hír

Éppen ezt olvassa:

Tiltakozás a reklámadó ellen: az Orbán-kormány "rá akar lépni a sajtószabadság torkára" Magyarországon


Magyarország

Tiltakozás a reklámadó ellen: az Orbán-kormány "rá akar lépni a sajtószabadság torkára" Magyarországon

Száznál is több médium tiltakozott a reklámadó tervezett bevezetése ellen Magyarországon. Csütörtök este több televízió negyedórára megszakította adását, a képernyők országszerte elsötétültek. Pénteken több újság üres oldallal jelenik meg.

A Magyar Reklámszövetség kezdeményezésére tévék, rádiók, újságok és internetes portálok utasították el azt a törvényjavaslatot, amelyet hétfőn terjesztettek az Országgyűlés elé.

A tiltakozáshoz 20 tévécsatorna, 12 rádió, 11 nyomtatott sajtótermék és 78 online felület csatlakozott. Ezek között volt az RTL Klub, a TV2, a HírTv és az ATV tévécsatorna, a Class FM, az InfoRádió, a Lánchíd Rádió és a Gazdasági Rádió, a nyomtatott sajtótermékek közül például a Magyar Nemzet, a Népszabadság, a Népszava, a Blikk, a Metropol, illetve a HVG, a Magyar Narancs és a 168 óra. Az internetes lapok között voltak a legjelentősebb hírportálok, így az Origo és az Index, valamint az akcióhoz csatlakozott lapok online kiadásai.

A tiltakozók úgy látják, hogy Orbán Viktor miniszterelnök valójában a sajtószabadság ellen harcol – köztük olyanok is, akik közismerten a Fidesz-kormány támogatói. A Magyar Nemzet kormányközeli napilap vezércikkében azt írja: “A kétharmad most valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára. A reklámadónak ugyanis sem más értelme, sem más üzenete nincs.”

Az euronews büszke arra, hogy világszerte vannak újságírói, készen arra, hogy a helyiek álláspontját is megjelenítsék a világpolitikai eseményekben. Olvasson többet a témáról azon a nyelven, amelyen eredetileg megjelent!

Franciaország

Ejtőernyős ugrásokkal és tűzijátékkal kezdődtek a normandiai ünnepségek